Kategorier:
Jurek

Office manager sökes till spännande uppdrag på myndighet

Har du tidigare erfarenhet av att agera chefsstöd och arbeta i en administrativ roll med inslag av HR? Gillar du ett varierat arbete där du får vara spindeln i nätet och arbeta både högt och lågt? Då kanske detta är ett uppdrag för dig! Just nu söker vi en office manager till ett spännande uppdrag på en myndighet i Göteborg. Skicka in din ansökan så snart som möjligt då urvalsprocessen sker löpande.


Arbetsbeskrivning

Till en myndighet i Göteborg söker vi nu en office manager för ett långsiktigt konsultuppdrag med start i maj 2020. Rollen som office manager är väldigt varierad och innebär att ge chefsstöd i administrativa arbetsuppgifter samt att ha ett övergripande kontorsansvar. Arbetsuppgifterna kan till exempel innefatta:

• Konsulthantering (Lägga beställningar, administrera att profil blir skriven, administrera att träffa kandidater etc)
• Arbetsplatser (flyttar, datorbeställningar, skärmar, lediga platser och datorer, behov etc.)
• Lokalfrågor, ventilation, frukt, tidningar, prenumerationer, se till att folk håller snyggt i lokalen, att det rensas ur skåp när folk slutar etc.
• Semesterlistor, fikalista
• Mötesanteckningar, dokumentation av workshops
• Beställningar generellt (telefoner, hörlurar, webkameror, hjälpmedel mm)
• Firanden, avtackningar och blombud, insamlingar till presenter etc.
• Rekrytering - sköta administration, facilitera att skriva annons, administrera reachmee, boka möten med HR etc.
• Utbildningar - hålla reda på vilka regler som gäller vid inköp, kommunicera med inköp och utbildningsföretagen om vad vi kan anmäla oss på, hålla koll på vilken medarbetare som ska gå vilken utbildning, när och till vilken kostnad
• Ekonomisk uppföljning vad gäller utbildning, personalomkostnader och resor på totalen
• Svara på frågor kring regler och processer kring föräldraledighet och sjukskrivningar samt hålla kolla på att medarbetare rapporterar i Palasso
• Påminna om tidrapportering och se till att rapporter kommer in i tid, hålla koll på månadsbrytningar
• Hålla koll på datum och skicka in reseräkningar
• Hålla ordning på dokument i samarbetsrum
• Uppdatera intranätet med månadsbrev m.m.
• Utgöra skyddsombud


Du som söker
Vi söker dig med tidigare erfarenhet av administrativt arbete och som är van att stötta chefer. Vidare bör du ha tidigare erfarenhet av att ha kontorsansvar, och det är mycket meriterande om du har tidigare erfarenhet från en liknande roll inom offentlig sektor. Har du erfarenhet av HR-administration är även det mycket meriterande. Du ska ha god datorvana och samt mycket goda svenskkunskaper i både tal och skrift. Som person är du strukturerad, ordningsam och kommunikativ. Du har en god initiativförmåga och kan ha många bollar i luften samtidigt.


Du erbjuds

En roll som office manager på en myndighet i Göteborg. Uppdraget omfattar heltid med start i maj 2020. Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet och du kommer att vara anställd som konsult via oss på Jurek Rekrytering & Bemanning. Vi går igenom ansökningar och intervjuar löpande - vänta därför inte med att skicka in din ansökan! Har du frågor är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Elin Gulin. Du når mig på: elin.gulin@jurek.se. Ansök på www.jurek.se


Om företaget

Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.
 
Område: Göteborg
Anställning: Visstid
Omfattning: Heltid



Ansök nu
 

Ansök snarast . Arbetsort : Göteborg . Publicerat : 6 maj

Kategorier : HR & Organisation Kontor & Administration


Senaste jobben från Jurek

Alla jobb hos Jurek

Liknande jobb Office manager sökes till spännande uppdrag på myndighet